Vážení zákazníci, již nyní objednávejte do Roztok na naše nové výdejní místo v Kavárně Kofííí a také do Kavárny Čítárny na Praze 6. Budeme se na vás těšit.

Seznamte se, Mrkev.

Patříte mezi milovníky mrkve nebo vám při vyřčení toho slova naskočí děsivá vzpomínka na hit školních jídelen – dušená mrkev s vepřovým masem zahuštěná kvantem mouky? 

Ať je to tak či tak, mrkev je velice důležitá zelenina pro náš organismus, zvláště v zimním období, kdy je repertoár tuzemské zeleniny i ovoce omezený. Mrkev je totiž zdrojem velkého množství látek prospěšných našemu tělu. Kromě vlákniny, jež prospívá našemu trávení, obsahuje především beta-karoten, který se v průběhu trávení mění na vitamín A, dále vitamíny B1, B2, C, D, E, K, a stopové prvky hořčík, jód, selen, draslík, fosfor, měď, vápník, železo, sodík, mangan a zinek. Některé tyto látky získáme konzumací syrové mrkve (vitamín C), u některých bylo zjištěno, že se v mrkvi vyskytují ve zvýšeném množství jejím vařením. Je to třeba případ vitamínu A. V jedné studii bylo zjištěno, že vařená mrkev obsahuje mnohem více beta-karotenu než v syrovém stavu.

A chcete-li z mrkve opravdu „vyždímat“ co jde, měli byste jí podávat vždy s nějakými tuky. V nich je totiž rozpustný jak vitamín A, tak i D, E a K.

Tato zdánlivě obyčejná kořenová zelenina je doslova nabitá antioxidanty, obecně tedy pomáhá posilovat imunitu. Je skvělým pomocníkem při detoxikačních i hubnoucích kúrách. Dále nám pomáhá k dobrému zraku, při nemocech jater, zánětech kloubů, revmatu, nemocech střev, průjmu, astmatu a dokonce i proti obávané rakovině.

 

Zdroj: Eurodenik.cz, Magazinzdravi.cz

 

 

 

Inspirujte se našimi recepty: